Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Aprendre amb la gent gran: Una mirada des de l'escola i l'institut

  • Autores: Montserrat Mora i Fernández
  • Localización: VII Congrés Català de Sociologia i V Congrés Català de Joves Sociòlegs / Sociòlogues: llibre de resums de les sessions dels Grups de Treball, 2017, ISBN 978-84-8424-611-4, págs. 136-137
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • El projecte Aprendre amb la Gent Gran del Programa de Gent Gran del districte de Sants- Montjuïc de Barcelona amb més de 25 anys de trajectòria és un del programes intergeneracionals més reconeguts de Catalunya. A més d’una llarga trajectòria, l’Aprendre inclou una gran varietat de línies d’intervenció que inclouen des de la llar d’infants fins a la universitat.

      L’Aprendre és un programa intergeneracional pur: és un projecte dissenyat com a punt de trobada, relació i establiment de vincles entre generacions diferents, s’estructura a partir d’activitats que es desenvolupen en clau de relació entre iguals entre totes les persones participants tinguin l’edat que tinguin i té una durada i periodicitat que permet a les persones participants establir vincles de confiança.

      L’aprendre ha estat tradicionalment analitzat des del punt de vista dels beneficis que aporta a les persones grans que hi participen: millora de l’autoestima, ampliació de les relacions socials, millora dels vincles amb l’entorn proper, aprenentatges , trencament d’estereotips respecte generacions més joves, etc.

      L’anàlisi dels beneficis per les trencament d’estereotips en relació a la vellesa, el millor coneixement de la realitat de l’envelliment i la millora de les relacions de veïnatge.

      Aquest treball vol analitzar l’impacte que té un programa intergeneracional com l’Aprendre en un centre educatiu. S’ha treballat amb una mestra de primària, amb una professora de filosofia de secundària i amb una persona responsable del projecte intergeneracional. Malgrat que el disseny del programa és unidireccional des de l’equip tècnic del Programa de Gent Gran del districte, la implantació del programa a les aules implica una transformació de la docència i sobretot de les relacions que s’estableixen a l’aula tant entre iguals, com entre els docents, les persones grans i els infants i joves.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno