PREGUNTA DE RECERCA: Estudi de les creences de l’ensenyament-aprenentatge basat en la cooperació i de les percepcions dels estudiants de Màster de professorat i de pedagogia en l’aprenentatge i en les tasques escolars i extraescolars abans i després de la sessió de demostrativa del Cooppel i de dos sessions d’aplicació. Com aprenem? Com han de ser les classes a l’aula? Hem de manar deures? Canviem nosaltres creences amb el Cooppel? MARC TEÒRIC: En el marc “Repensem l’Educació” de la UNESCO i del programa “Ara és demà” de Catalunya. En el marc teòric de l’aprenentatge cooperatiu del Dr. Pere Pujolàs. Es tracta de valorar les creences i l’impacte en les mateixes de la sessió demostrativa Cooppel de 10 tasques a estudiants de Màster de Professorat i a estudiants de Pedagogia. Des de la creativitat en la interpretació de les dades en una mirada qualitativa segons Wright de la societat en conflicte permanent i positiu segons les nostres iniciatives. S’apliquen tres principis:
1.- L’energia del contacte dels jocs de taula i de tauler 2.- L’energia mental de fer xuletes que en lloc de fer trampes en els exàmens, són per a fabricar material de jocs i 3.- les jugades són pràctica d’exhibició pública com qualsevol joc de taula i de tauler amb persones observadores i espectadores.
METODOLOGIA I RESULTATS: La pràctica reflexiva del Cooppel parteix dels passos següents:
1.- Posicionament davant les fonts del coneixement.
2.- Fabricació de materials de jocs de taula i de tauler.
3.- Banca Cooppel de compartir, intercanvi, bescanvi i selecció del material de joc i constituir grups de tres jugadors/es.
4.- Assaig de jugades.
Per a explorar les creences dels alumnes sobre cooperació contrastem dos qüestionaris de formulari Drive de Google un inicial amb títol valora els treballs en equip i la cooperació i l’altra al final de les sessions de demostració “Impacte del Cooppel després de els sessions de demostració. Els resultats els tenim en el Drive i en general mostren una insatisfacció en el treball d’equip i en cooperació, consideren que s’aprèn més en el que es fa però també s’han de tenir qualitats personals envers la cooperació. En general també manifesten pobresa d’experiències i no recorden cap experiència destacada d’autèntica cooperació. Expressen que el Cooppel és una eina útil en tutories entre iguals, per aprendre a cooperar i treballar en equip per rols seqüencials consecutius i per projectes, a més facilita l’aprenentatge per multinivells, la interactivitat i la consciència en l’ajuda als demés en situació de coèxit. Consciencia en l’estructuració social i en l’organització autònoma en els aprenentatges els clubs Cooppel d’estudiants on es convergeix els aprenentatges de la memòria, saber guardar el torn, saber guanyar i perdre, l’agilitat en la gestió de l’ansietat i la concentració mental, l’atenció, la creativitat, la cooperació i la comunicació.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados