Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Estadística escolar curs 1924-25. El cas concret de les escoles d’Inca

Antoni Aulí Ginard, Joan Cánovas Salvà, Joan Pons Julià, Jaume Soler Capó

  • català

    Durant la dictadura de Primo de Rivera (1923-1930), era necessari dins del món de l’educació que convergissin els interessos eclesiàstics i la construcció d’un estat fort i obert a adoptar trets d’altres estats europeu més moderns.

    Durant el curs 1924-25 es va dur a terme l’elaboració d’una estadística de les escoles nacionals de l’Ensenyament Primari que permetés un coneixement exacte de l’estat de l’ensenyament públic a Espanya.

    Avui presentem les dades recopilades pels mestres i les mestres de la ciutat d’Inca amb una petita ressenya sobre els docents i sobre la situació de les controvèrsies pedagògiques de l’època.

  • English

    During the dictatorship of Primo de Rivera (1923-1930), it was necessary in the world of education, ecclesiastical converging interests and building a strong state and open to take shots of other European states more modern.

    During the year 1924-25 was conducted statistics of the national school of Primary Education that allowed an exact knowledge of the state of public education in Spain. Today we present the data collected by the teachers of Inca city with a small review of the situation of teachers and educational controversies of the time.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus