Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Reflexiones en torno a la enseñanza de la historia de Venezuela en 7º Y 8° grado

Miriam Villarreal

  • español

    El propósito de este artículo es presentar algunas refl exiones sobre la enseñanza de la historia de Venezuela en 7° grado, surgidas de una experiencia llevada a cabo en la escuela piloto Paideia, creada en el marco del proyecto de educación de la Sistemología Interpretativa. Dicho proyecto tiene como objetivo fundamental el diseño de un sistema educativo en el que se cultiven las habilidades pertinentes para hacer sentido holístico.

  • English

    The objective of this article is to show some refl ections on teaching History of Venezuela subject for seventh and eighth grades of secondary school, based on the education project from the interpretive systemology approach. This project was proposed as an option for improving current historical condition, characterized by impoverishment of basic language. Its main goal is to design an educational program where individual and group visions can be developed through skill strengthening. The refl ections here shown are the result of teaching practices made at Paideia School, a pilot school created for putting into practice new ideas and teaching materials designed and developed under said educational project.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus