La respuesta a si hay algo así como una cafetera es difícil si no admitimos una cierta metafísica dualista que debe ser tematizada.
La resposta a si hi ha alguna cosa així com una cafetera és difícil si no admetem una certa metafísica dualista que cal ser tematitzada. De concedir-la, podem apel·lar a la consciència com a realitat fonamental en la qual trobem idees sense correlat empíric i idees amb correlat empíric. D'aquesta manera incorporem el problema semàntic, el problema del significat, a altres problemes dualistes ja degudament tractats arran la història de la filosofia: Per respondre a la pregunta de si hi ha cafeteres llavors buscaríem en la consciència la idea que concedeixi significat a la paraula cafetera per buscar en un món múltiple i canviant, algun fenomen que es deixi capturar per la idea de cafetera. Així podríem procedir per respondre a si hi ha déus, nebuloses, estels de neutrons, democràcia o cèl·lules nervioses.
Si per contra optem per una ontologia naturalista, apareixen una sèrie de problemes majors que el molt probablement insoluble de l'encaix de la pròpia consciència al món físic.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados