Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


La qüestió del gènere en la novel·la cavalleresca breu Pierres de Provença: un cavaller sense cavall?

  • Autores: Vicent Pastor Briones
  • Localización: Convergencia y transversalidad en humanidades: actas de las VII Jornadas de Investigación de la Facultad de Filosofía y Letras de la Universidad de Alicante / coord. por Ernesto Cutillas Orgilés, 2018, ISBN 978-84-948233-2-9, págs. 61-67
  • Idioma: español
  • Títulos paralelos:
    • The question of gender in the short chivalric novel Pierres de Provence
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      La novel·la Pierres de Provença ha experimentat una odissea en múltiples sentits que l’han convertida en un objecte d’estudi força interessant, perquè acumula moltes incògnites sobre las seua gènesi que fins ara no s’han escatit convenientment (autoria, datació, fonts, gènere, etc.). Quant a la classificació genèrica de l’obra, els estudis s’han mogut entre l’adscripció cavalleresca sensu stricto i l’etiqueta sentimental o la bizantina, sense oblidar la relació amb l’hagiografia. Finalment, tenim una doble via alternativa a les anteriors: aquells que prefereixen parlar de novel·la híbrida amb distinta participació dels ingredients suara esmentats i els que s’adhereixen al concepte de gènere editorial. Aquesta comunicació pretén resumir l’estat de la qüestió sobre el gènere d’aquesta obra, però sense perdre de vista que es tracta d’un text novel·lesc curt, escrit en francés al segle XV, i que no sempre s’han tingut en compte aquestes dades fonamentals a l’hora d’emmarcar-lo dins un gènere concret.

    • English

      The novel Pierres de Provence has experienced an odyssey in many ways that have made it a very interesting subject to study, because the accumulated many questions about its genesis have not been until now properly dealt with (authorship, dating, sources, gender, etc.). As for the generic classification of the work, studies have moved between the labels of knightly sensu stricto and those of byzantine or sentimental, not to mention the relationship with hagiography. Finally, we have a two-way alternative to the above: those who prefer to speak of hybrid novel participating of the different ingredients mentioned above and those adhering to the concept of editorial gender. This paper aims to summarize the state of the art on the genre of this work, but highlighting that it’s a fictional short text, written in French in the fifteenth century, and these aspects have not always been considered at the time of placing it in a particular genre.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno