Natalia González Morga, Javier Pérez Cusó, Miriam Martínez Juárez, Cristina González Lorente, Micaela Sánchez Martín, Pilar Martínez Clares
Este trabajo se centra en profundizar en cómo se abordan las competencias transversales en la blogosfera. En la web 2.0, prolifera diferentes herramientas, como los blogs sobre e-orientación profesional, que entre sus publicaciones más tratadas se encuentran este tipo de competencias. Se analizan 136 blogs a través de la técnica de análisis de contenido y entre los resultados más significativos se encuentra la gestión emocional como la competencia más referenciada, hallándose diferencias estadísticamente significativas según la tipología del blog: personal o corporativo.
This research focuses on deepening the treatment of transversal competencies addressed in the blogosphere. In Web 2.0, different tools have proliferated such as blogs on online career guidance and among their most widespread publications one can find these types of competencies. 136 blogs were analyzed through the technique of content analysis. Among the most significant results are emotional management as the most referenced competency as well as statistically significant differences according to the typology of the blog: personal or corporate. The current working environment requires flexible professionals capable of coping with the instability and uncertainty that has arisen and online career guidance can contribute towards this requirement.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados