Aquest article se centra en els mecanismes utilitzats pels ajuntaments catalans a l’hora de fer una gestió del pluralisme religiós a partir de les dades de la Fundació Carles Pi i Sunyer.
Durant la dècada passada, l’existència i visibilització de la diversitat de cultes professats a Catalunya va créixer, en part, gràcies a les altes taxes immigratòries. D’acord amb les capacitats que la legislació atorga als ajuntaments, en aquest article parem atenció als àmbits de la política, la normativització i l’administració per tal de fer una explicació estructural sobre les diferents maneres d’afrontar la gestió dels afers municipals en aquesta temàtica.
La recerca per a aquest treball s’ha dut a terme mitjançant un disseny multiestratègic grà- cies al qual diferenciem tres models de gestió i hi aprofundim depenent dels mecanismes emprats i que anomenem no gestió, gestió politiconormativa i gestió administrativa. Com a rerefons principal de distinció tenen, a més de les diferents estratègies de gestió, l’existència de problemàtiques prèvies, una diversificació de la població quant al lloc de procedència i una diferenciació en les capacitats de gestió. Un aspecte al qual també prestarem atenció és la no incidència del color polític de l’alcalde en la pertinença a un model de gestió o un altre
By analysing data from the Carles Pi i Sunyer Foundation, this article focuses on the mechanisms used by Catalan city councils to address the management of religious pluralism. Over the last decade, the existence and visibility of religious diversity in Catalonia has grown, largely due to high rates of immigration. Considering to the competences that legislation assigns local government, the article analyses political, regulatory and administrative areas so as to perform a structural explanation of the different ways of addressing the management of municipal affairs in this sphere. The research was carried out using a multi-strategic design that permitted the identification of three management models depending on the mechanisms used. We label these three mechanisms non-management, political-regulation management and administrative management. In addition to various management strategies,the examples share a background of previous problems, the diversification of the population in terms of origin and the differentiation of management capabilities. Another issue we will focus on is the non-impact of the Mayor’s political persuasion on the development of one or other management model
© 2001-2025 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados