Cuando la narrativa encuentra el mundo de lo monstruoso, se establece entre el sujeto que habla y el objeto de su descripción una relación dicotómica, hecha de palabras y silencios que determinan quién tiene derecho a expresarse y quién va a ser motivo de discusión. Silenciada a menudo por el escritor, descrita en cierta mitología misógina como amenaza de un orden social de signo patriarcal, la mujer aparece en una galería de personajes controvertidos que llegan hasta la novela actual. Analizando las protagonistas de algunas novelas de Pilar Pedraza la perspectiva de las descripciones de estas figuras atroces cambia cuando es una mujer la que crea narraciones fantásticas.
When the narrative converges with a world of monstrosity, the speaking subject and the object described would establish a dichotomous relation, consisting on words and silences that determine who has the right to speak clearly and who is going to be the subject of discussion. Historically, writers have silenced women throughout literary narrative, regarding them as an instrument to project the conjectures of the patriarchal society. The misogynistic mythology described them as a constant threat to social order, giving a bequest of controversial characters still included in the fiction of modern authors. Analysing the protagonists of select novels by Pilar Pedraza, a rewriting of their portrayals could be heightened, as the perspective of the descriptions of these terrible figures changes when a woman is the one to create fantastical narration.
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