Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Xavier Gosé i la nacionalitat artística

  • Autores: Eliseo Trenc Ballester
  • Localización: L' Avenç: Revista de història i cultura, ISSN 0210-0150, Nº 420, 2016, págs. 36-41
  • Idioma: catalán
  • Texto completo no disponible (Saber más ...)
  • Resumen
    • No tinc cap dubte sobre la catalanitat de l'home Xavier Gosé, ara bé. el seu art és català?. Aquest és un problema que ja és hora que es plantegi per a molts artistes catalans que, de fet, han realitzat tota la seva carrera a l'estranger: respecte de París i l'art francès, el cas de Xavier Gosé és gairebé paradigmàtic. El centenari de la seva mort. l'any 2015, ha donat lloc a diverses edicions i manifestacions, la més important de les quals és l'exposició actual organitzada pel museu Nacional d'Art de Catalunya i el Museu d'Art Jaume Morera, comissariada per Mariàngels Fondevila i Jesús Navarro, i que es pot veure al MNAC fins el 20 de març. A Barcelona, d'ençà la gran exposició de 1915, no s'havia fet cap exposició pública de Gosé en museus o institucions importants. Aquest no és el cas de Lleida, on Gosé s'ha reivindicat des de la seva desaparició. Aquest procés de patrimonialitat lleidatana de Gosé està perfectament analitzat en l 'intel·ligent treball de Cristina Mongay Batlle, Xavier Gosé d'observador de la "Belle Époque" a mite lleidatà, publicat per les Edicions de la clamor l'abril de 2015. Aquesta investigació de Mongay és una excel·lent mostra de la importància cabdal de la recepció en l'avaluació d'un artista, i de com aquesta és una pura construcció que , a vegades, i és el cas de Gosé, poca cosa té a veure amb la realitat.Eliseu Trenc


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno