Why to write and how to do it are two unavoidable questions today. The Uruguayan author Mario Levrero (1940–2004) has reverted to handwriting as a hermeneutical and aesthetic answer to that problem. With El discurso vacío (1996) and La novela luminosa (2005) Levrero has developed the draft into what I call an ‘avant-text’ – not an unconcluded text, but a new discourse pregnant with unlimited opportunities, a free graphic project. The main topic of his late works are the act of writing itself, operating under three categories: ‘open text’, ‘marginalia’, and ‘the real’ with its multiple temporalities
Por qué y cómo escribir son dos preguntas inevitables hoy. El autor uruguayo Mario Levrero (1940–2004) regresa a la manuscritura como respuesta hermenéutica y estética a este problema. A lo largo de El discurso vacío (1996) y La novela luminosa (2005), Levrero desarrolla una ‘escritura de borrador’ o ‘avant-text’, un proyecto gráfico libre. El principal tema de estas dos últimas novelas es el acto de escritura en sí mismo operando bajo tres categorías: el ‘texto-abierto’, la ‘marginalia’ y ‘lo real’ con sus múltiples temporalidades.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados