Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Hugh Ramsay’s Self-Portrait: Re ections on a Spanish Master Painter

Jenny Beatriz Quijano Martínez

  • español

    The interest in European masters from the past was a phenomenon related to the development of the artistic careers of many artists in Australia at the end of the nineteenth and beginning of the twentieth century. More than that, the copying or emulation of great works of art was seen to be a necessary part of an artist’s training1. This paper looks at Hugh Ramsay and his fascination with the painting Las Meninas (1656) by Velázquez as part of a larger study into understanding how the Spanish in uence was re ected in Australian art. Ramsay introduced elements from Las Meninas into his Portrait of the artist standing before easel, which took him to personify the role of the painter as Velázquez.  

  • English

    El interés en los maestros de la pintura europea fue un fenómeno relacionado con el desarrollo de las carreras de los artistas en Australia a nales del siglo XIX e inicios del siglo XX. Asimismo, la copia o emulación de grandes obras de arte se consideraba necesaria en el aprendizaje de los artistas en Australia. Este estudio, que a su vez forma parte de otro más amplio sobre el concepto de cómo la in uencia del arte español se vio re ejada en el australiano, tiene como objeto a Hugh Ramsay y su fascinación por la obra Las Meninas (1656) de Velázquez. Ramsay introduce elementos de Las Meninas en su retrato Portrait of the artist standing before easel, personi cando el papel del pintor en el mismo modo en el que Velázquez lo representó en su obra Las Meninas.  


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus