Sis centres educatius de secundària de Catalunya, Itàlia i Grècia, una universitat de Venècia, el Col·legi de Doctors i Llicenciats de Catalunya, el Museu d’Arqueologia de Kalamata (Grècia) i un centre d’educació ambiental de Kalamata participen en un projecte europeu sota les condicions d’Erasmus+ KA2 per estudiar les restes arqueològiques. Comparteixen metodologies educatives innovadores com el knowledge building, el paradigma ICE (Ideas, Connections, Extensions), l’enginyeria inversa mitjançant el programa de reconstrucció virtual 3D Edmondo, learning by doing, la sostenibilitat i una projecció de futur. L’article parla sobre l’aplicació de la teoria del knowledge building en un projecte europeu, els avantatges que es poden obtenir, la relació d’aquesta teoria amb les competències del segle XXI i un exemple concret d’un dels quatre temes que s’han desenvolupat al llarg del curs 2016-2017. Dins aquest escrit, també hi ha evidències de la tècnica d’enginyeria inversa i del learning by doing perquè equips d’alumnes dels tres països estan reconstruint virtualment els llocs arqueològics que estan estudiant. Aquesta connexió entre persones i professionals provinents de disciplines diferents, de l’educació superior i la formació permanent permet assolir quotes d’aprenentatge insospitades.Paraules clau: Knowledge building, Erasmus+ KA2, Knowledge Forum, enginyeria inversa, projectes internacionals, sostenibilitat.
Six secondary schools from Catalonia, Italy and Greece, a Venetian university, the Association of Doctor’s and Master’s Degree Holders of Catalonia, the Archaeological Museum of Kalamata (Greece), and an environmental education center in Kalamata work together in a European program under the Erasmus+ KA2 conditions to study different archaeological sites. They all share innovative teaching methodologies, like knowledge building, the ICE framework (Ideas, Connections, Extensions), reverse engineering using the 3D virtual app Edmondo, learning by doing, sustainability and a forward-looking approach. This article is about the implementation of the knowledge building theory in a European project, the benefits of applying this method and the relationship between the knowledge building principles and 21st-century skills. It also includes an example of one of the themes developed over the course of the 2016-17 academic year. This paper also presents evidence of the reverse engineering technique and the learning by doing method, since a group of students from the three countries are rebuilding, in the Edmondo app, the archaeological sites that they are studying.The connection between so many different people, multidisciplinary teams, and higher education and life-long learning professionals who are working together, allows the achievement of unsuspected learning levels.Keywords: Knowledge building, Erasmus+ KA2, Knowledge Forum, reverse engineering, international projects, sustainability.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados