Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


La innovació dels instituts: un debat en xarxa

    1. [1] Directora de l’Institut Montgròs Sant Pere de Ribes
    2. [2] Coordinadora de la Xarxa d’Instituts Innovadors associats a l’ICE de la UAB
  • Localización: Revista catalana de pedagogia, ISSN 1695-5641, Nº. 12, 2017, págs. 127-143
  • Idioma: catalán
  • Títulos paralelos:
    • Innovation at secondary schools: a network discussion
  • Enlaces
  • Resumen
    • English

      The network of innovative secondary schools affiliated with the Institute of Education Sciences (ICE) of the Autonomous University of Barcelona (UAB) was created in 2007 with the aim of providing a space for inter-cooperative reflection and discussion. Since the discussion of globalized methodologies was still set within a theoretical framework at that time, the will of the pedagogical leaders of the four educational projects was to pool their thoughts on this subject, sharing objectives and resources, unifying efforts and capabilities, and associating actions. Overall, for each of the network’s participant secondary schools, this meant another way of educating, based on the self-education of a stable group of schools with a will for innovation as well as a possibility of coordinating innovation, experimentation and training. Ten years later, from the Montgròs Secondary School, we look back on our history, our identifying features and the work carried out, providing a detailed view of the evolution of the educational project of one the schools which has formed part of the network from the very beginning.Keywords: Networking, innovation, globalization of knowledge, cooperation, social inclusion, personalized learning.

    • català

      La Xarxa d’Instituts Innovadors associats a l’ICE de la UAB neix l’any 2007 amb la voluntat de trobar un espai de reflexió i debat cooperatiu intercentres. En aquell moment parlar de metodologies globalitzades era encara un marc teòric, i la voluntat dels líders pedagògics dels quatre projectes educatius era la de pensar, conjuntament, compartint objectius i recursos, unificant capacitats i esforços, i relacionant les accions. Globalment, per a cada un dels instituts que ha participat de la Xarxa, ha representat una altra manera de fer formació, basada en l’autoformació d’un grup estable de centres educatius amb voluntat innovadora i alhora una possibilitat de triangular la innovació, l’experimentació i la formació. Deu anys després repassem la història, els trets identificatius i la tasca realitzada i detallem l’evolució del projecte educatiu d’un dels instituts que n’han format part des de l’inici: l’Institut Montgròs.Paraules clau: Treball en xarxa, innovació, globalització de coneixements, cooperació, inclusió, personalització.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno