En les seves obres més recents, Lluïsa Cunillé ha dirigit la mirada cap a qüestions polítiques i socials d’actualitat; els exponents més clars d’aquesta progressió cap a un major compromís i una major presència, en el seu teatre, dels conflictes que caracteritzen la nostra societat són Geografia, la seva proposta per al tríptic Fronteres (2014), i El carrer Franklin (2015), ambdues estrenades al Teatre Nacional de Catalunya. En aquestes peces, la dramaturga s’ocupa de temes com la corrupció, el nepotisme, l’especulació immobiliària, la crisi econòmica i cultural, i també de la manera com el joc d’interessos de les entitats bancàries i l’avarícia personal dels seus dirigents han sumit la ciutadania en una situació crítica de difícil solució. El teatre de Lluïsa Cunillé contribueix, per la manera com mostra les formes de vida material i el món psíquic dels personatges, a explicar les lògiques que orquestren les transformacions del nostre present social i històric.
In her most recent theater, Lluïsa Cunillé has turned her gaze to current political and social issues; the clearest examples of this progression towards a greater commitment and a greater presence of the conflicts that characterize our society are the plays Geografia, her proposal for the triptych Fronteres (2014), and El carrer Franklin (2015), that were premiered in the Teatre Nacional de Catalunya. In these two plays, the playwright deals with issues such as corruption, nepotism, real state speculation, economic and cultural crisis, and the way the game of interests of banks and the personal greed of their leaders have plunged the citizens in a hopeless situation. The theater of Lluïsa Cunillé helps explain the logics that orchestrate the transformation of our social and historical present, by showing the forms of material life and psychic world of the characters.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados