The corpus of study of this article is the latest writings produced by the Chilean poet Muñoz Rosabetty, entitled En Nombre de Ninguna and published in 2008. In this work, the poet presents various unnamed speakers, although some are identified with loss in the context of kinship and community relations. These can be used to interrogate the way in which the text articulates the relationship between the various voices and the registration of a name, which enables loss to be outlawed; or how En Nombre de Ninguna through the act of nomination makes redemption possible. The hypothesis to be analysed in this article is the assumption that the text presents polyphony as a mechanism for loss, not only for presenting loss but also performing a duel, which is understood in its religious dimension as the rite of baptism and the registration of a name.
Este artículo tiene como corpus de estudio la última producción escritural de la poeta Chilena Rosabetty Muñoz titulada En Nombre de Ninguna y publicada el año 2008. En la obra el sujeto de la enunciación presenta diversos hablantes innominados, aunque determinados e identificados con la pérdida en el contexto de relaciones de parentesco y comunitarias. Esta condición permite interrogar cómo se articula la relación entre las diversas voces y la inscripción de un nombre, condición que permite proscribir la pérdida. Es decir, cómo la obra En Nombre de Ninguna mediante la nominación hace posible la redención. La hipótesis a analizar consiste en suponer que el texto presenta la polifonía como mecanismo, que permite no sólo presentar la pérdida, sino también realizar un duelo, entendido en su dimensión ritual como bautismo religioso e inscripción de un nombre
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