The training of professionals capable of designing and following processes of the Habitat Production and Social Management implies the acquisition of a systemic integrated conceptual framework of theoretical conceptual knowledge and methodological action guidelines. Moving from a specialized, disciplinary and object-oriented approach to an interdisciplinary perspective and an approach focused on process design is the educational problem on which we have been experimenting in groups with teams of teachers from four Latin American and Spanish universities located around the Parana and Guadalquivir rivers. Roundtrip songs describes the experience and results in terms of our team’s designs learning of postgraduate courses jointly taught in Resistencia, Montevideo and Seville.
La formación de profesionales capaces de diseñar y acompañar procesos de Producción y Gestión Social del Hábitat implica la adquisición de un marco conceptual sistémico e integrado de conocimientos teóricoconceptuales y de pautas metodológicas para la acción.
Pasar de una perspectiva especializada, disciplinar y de un enfoque centrado en el diseño de objetos, a una perspectiva interdisciplinar y un enfoque centrado en el diseño de procesos es el problema educativo sobre el que venimos experimentando de forma cooperativa equipos docentes de cuatro universidades, latinoamericanas y españolas, ubicadas en torno al Paraná y el Guadalquivir. Cantes de ida y vuelta describe la experiencia y los resultados en términos de aprendizajes de nuestros equipos en el diseño de cursos de posgrado impartidos de forma conjunta en Resistencia, Montevideo y Sevilla.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados