Salvador Gorbea Portal, Dania Batista Paneque
Se presentan los resultados parciales de una investigación relacionada con la aplicación del Análisis de Redes Sociales en la identificación de patrones de comportamiento informativo en los textos. Se destacan las principales características en torno a las (dis) similitudes existentes entre dos de los principales software más acreditados y utilizados para la representación de Redes Sociales tales como el UCINET® y el Pajek® y se muestran los resultados obtenidos mediante la utilización de este último en la documentación especializada sobre el Ambiente Organizacional de las Empresas.
This paper reports the results of research aimed at identifying patterns of significant knowledge contained in the documentation of thirteen Mexican companies submitted for the purpose of the Organizational Environment evaluation of “Super Companies”, a ranking issued exclusively by the consulting firm Top Companies®. Maps of company relationships and the attributes of the selected variables are developed on the basis of the quantitative processing of six variables and indicators, and an analysis of social networks. The sources and the methodology employed reveal patterns of informational behavior in the specialized documentation that can serve to support decision making with regard to the evaluation and preparation of the rankings issued by the specialized consultants.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados