Amb aquest treball presenteml’anàlisi de les notes de recepció deLa cançó dels catalans, drama patriòticen un acte (1922) de Víctor Mora iAlzinella (1879-1961). Es tracta d’unapeça adreçada a un públic popular,la temàtica de la qual se centra en laGuerra de Successió. L’estudi de laseva recepció en tres moments diferenciats—1. l’avortament de la sevaestrena com a resultat de la decisió del’establishment polític de la ciutat deBarcelona, el 1922, 2. la instrumentalitzacióde la seva posada en escena pertal d’enaltir la recuperació del governde la Generalitat amb l’adveniment dela II República, el 1931, i 3. els diversosmuntatges d’una adaptació de l’obraque han format part dels actes quehan estat organitzats per tal de commemorarel Tricentenari del final dela Guerra de Successió (1702-1714),el 2014— posa de manifest que som davant d’una mostra de teatre polític,el valor de la qual ens condueix areflexionar sobre les relacions entreteatre i poder.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados