L¿article sintetitza els plantejaments, metodologies i anàlisis de tres recerques sociolingüístiques sobre la realitat andorrana, posteriors al Pla d¿andorranització endegat a la dècada dels 70. Es tracta de dos treballs de tesis fets amb finalitats acadèmiques i dels resultats d¿una enquesta sociològica. Tenen objectius, metodologies i conclusions força diferents. Aoxí, s¿hi exposa la tesi de l¿alemany Volker Lixfeld (1982) sobre les llengües d¿Andorra, i de Pere Notó (UAB, 1983), sobre la realitat psicosociolingüística del sector educatiu, i reemprèn aspectes interessants de l¿enquesta feta per Boix, E. i Farràs, J. el febrer de 1992 als infants i joves d¿escoles andorranes. Les accelerades transformacions demogràfiques, econòmiques i socials del país fan de teló de fons, i contextualitzen tot el període que abasten aquests recerques.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados