Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Application architecture to efficiently manage formal and informal m-learning: a case study to motivate computer engineering students

José Antonio Álvarez Bermejo, Antonio Codina Sánchez, Luis Jesús Belmonte Ureña

  • español

    El consumo efectivo y eficiente de contenido digital es un tema de ardua investigación. Gran parte de la población está expuesta al streaming digital, especialmente los estudiantes. En este sentido se ha construido un sistema de información para conectar el aprendizaje formal e informal con alumnos de ingeniería. La metodología ha sido probada con investigación de corte quasi-experimental sobre una muestra de cincuenta estudiantes matriculados en cursos de ingeniería avanzada. Para evaluar su aprendizaje se diseño una prueba especial. Los resultados obtenidos sugieren que la metodología es efectiva en relación al sistema implementado. Los test de contraste prueban la efectividad del sistema propuesto.

  • English

    Recent research is focusing on methods that enable effective consumption of digital content. Students are continually exposed to streams of digital content. An information system for learning was designed. Such a tool intends to connect learning in formal channels with the ability to learn in informal channels. The proposed methodology built upon the application was tested through a quasi-experimental research, implementing and evaluating its influence on how engineering students learnt in an advanced engineering course where concepts are complex. The sample is of fifty-eight students enrolled in Computer Engineering at Universidad de Almería. Their knowledge was evaluated using a specifically designed exam. Results suggest that the effectiveness of the methodology used and the learning tool itself were both robust and fulfilled the hypothesis. The contrast tests Snedecor F for ANOVA two tail and two-sample T-student test suggested the effectiveness of the learning tool proposed.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus