Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Espai, context i creativitat: $b aprenentatge de les matemàtiques

Montserrat Planella, Santiago Vilches Latorre, Jordi Font, Roger Grau, Maite Gorriz Farré

  • català

    L’ensenyament de les matemàtiques implica l’adquisició d’habilitats de planificació matemàtica i la capacitat d’identificar les matemàtiques en els contexts. En aquest sentit, l’Aprenentatge Basat en Projectes és una oportunitat perquè les matemàtiques recuperinaquest paper de motor. En aquest article es descriuen quatre propostes didàctiques al voltant de diverses temàtiques (superfícies i volums, construcció de formes geomètriques, Teorema de Thales, Estadística, Diagrames de Voronoi) en connexió amb diversos contextos del món real que fan rellevant el procés d’aprenentatge de les matemàtiques (disseny d’envasos, distribució de serveis municipals, efectes cinematogràfics, creació de formes artístiques). Es discuteix l’aportació d’aquest tipus d’activitats i es proporcionen orientacions per al seu desenvolupament.

  • English

    Mathematics learning implies the development of planning skills and the ability to identify mathematics in Contexts. Project-Based Learning is an opportunity to give to Mathematics this role as a driving force. In this article, we propose four Project-Based Learning activities in several Mathematic topics (Surfaces and volumes, construction of geometric shapes, Thales theorem, Statistics, Voronoi diagrams) in connection with real-world contexts (packaging design, distribution of municipal services, cinema effects, creation of artisticobjects). We discuss the didactic properties of this kind of activities and propose orientations for its development and application.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus