Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Reptes organitzatius de l'Escola Valenciana del futur: CEIP Manel Garcia Grau

  • Autores: Felix Ramón Serra Fortea
  • Localización: Fòrum de Recerca, ISSN-e 1139-5486, Nº. 19, 2014 (Ejemplar dedicado a: Dedicat a: XIX Jornades de Foment de la Investigació de la Facultat de Ciències Humanes i Socials), págs. 223-237
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • La vessant didàctica de l'Educació és summament important -de fet, hauria de ser l'objectiu principal de l'Educació. Des de l'estudi inicial de la teoria educativa dels autors, passant per aspectes com l’atenció a la diversitat, els aspectes psicopedagògics de l’alumnat i l’entrenament didàctic en cadascuna de les àrees de coneixement, he anat desenvolupant una anàlisi interior de les claus essencials per definir la meua tasca educativa de cara al futur. He trobat respostes a interrogants que, sens dubte, tot docent ha d’assolir: què és educar?; quina és l’essència de l'Educació?; quina és la seua base teoricopràctica?; quins són els objectius de l'acte educatiu?; què és el que s'ensenya o s'haguera d'ensenyar?; amb quins mètodes; qui educa i a qui s'educa? quins són els agents de l'Educació?; són només els docents?; en quins àmbits s'educa?; només s'educa en l'escola? i els que són els educands són només els alumnes?.

      Mitjançant aquesta anàlisi interior, he evolucionat fins a crear una imatge del meu ideal docent -amb la certesa que cap mètode, model o teoria és prou bo per a utilitzar-ho de forma exclusiva, hi ha aspectes fonamentals que marquen el meu objectiu: la formació integral de persones lliures com vaig aprendre de Freire, dins d’un àmbit escolar on l’alumnat adquireix el protagonisme que reclamava Freinet, on els donem les eines necessàries perquè adquirisquen l’esperit crític i rebel que transmet Chomsky, i on mai es deixe de lluitar per ajudar a tots, com ens ensenya Pennac. Clar està, des d'un punt de partida ideològic bàsic: formar per al present i el futur, xiquets i xiquetes independents, autònoms, crítics i creatius. No hi ha una opció educadora absolutament vàlida, hem de conjugar aspectes nous i tradicionals amb els quals em sent còmode i, alhora, incorporar elements pertinents per a la futura labor educativa.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno