Este trabajo de investigación demuestra los beneficios de utilizar el framework vaadin para el desarrollo de un sistema clínico en entorno web, el cual permite la gestión y administración de las consultas médicas realizadas en los diferentes consultorios, proporcionando a una empresa mayor rapidez y exactitud en el proceso de atenciones médicas, aumentando la productividad y satisfaciendo las necesidades de sus clientes de manera óptima. En el proceso investigativo se utilizó el enfoque cualitativo, que permitió identificar la problemática de los procesos administrativos a través de herramientas como las entrevistas y las fichas de observación. Para el desarrollo del software se utilizó la metodología del Proceso Ágil Unificado (PUA), que determinó el alcance, la viabilidad, el costo, los participantes, el modelado de requerimientos funcionales, la arquitectura del sistema y la estructura de la base de datos utilizados durante la fase de construcción del software.
The accelerated growth of Massive Open Online Course online courses has changed the way to acquire new knowledge, through multiple online learning platforms, universities now have the opportunity to expand the possibilities of granting A different education to the traditional one, due to the problematic that afflicts our society, to exist limitations in the learning by multiple factors that are unleashed product of the marginalization and the poverty. In many cases leads to an educational desertion, for this reason the desire to implement a new methodology of teaching learning that allows students access to electronic media such as the internet and different online platforms thus decreasing the gap Digital, thus diversifying the options of training and specialization.
This paper documents the benefits of MOOCs and, on the other hand, studies aspects that allow students to learn from anywhere and at any time. In the new educational scenarios, university courses should not only meet the social-educational needs demanded by a globalized world, but universities must develop courses that include aspects of internationalization, where virtual mobility of students and teachers is promoted, as well as The international recognition.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados