Granada, España
Las instituciones fomentan el emprendimiento al constituir una opción de carrera para los jóvenes y contribuir al desarrollo económico. Estudios previos no son concluyentes sobre la relación de la educación en emprendimiento con la intención de iniciar un negocio.
Este estudio, según la Teoría del Comportamiento Planeado, analiza el efecto de una asignatura obligatoria de emprendimiento sobre la intención emprendedora de los estudiantes universitarios. Mediante una investigación cuasi-experimental se encuentra un efecto directo de la educación sobre la intención e indirecto a través de actitud, autoeficacia y norma social. Se exponen las implicaciones prácticas para la educación universitaria en emprendimiento.
Institutions are promoting entrepreneurship since it can be a career option for young people and contribute to economic development. Previous studies are not conclusive about the relationship of entrepreneurship education with intention of starting a business. This study, based on the Theory of Planned Behavior, discusses the effect of a compulsory subject of entrepreneurship on university students’ entrepreneurial intention. Quasi- experimental research was conducted and results show a direct effect of education on intention and an indirect effect through the mediation of attitude, self-efficacy and social norms. Practical implications for entrepreneurship education at the university level are presented.
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