This paper aims to determine the degree of perception that the Asturian society has about Performing Arts and, taking into account the opportunities opened up by the processes of collective memory of forming stories about it, we raise here two tracks of study: one, to analyze the presence and impact of Performing Arts or Theatre, through tracking and analysing memory locations and scenic heritage; and a second one which is planned as a journey in reverse, studying the presence that Asturias has as a social group, their culture or their collective history, in dramatic constructions.
Col envís de determinar el grau de perceición que la sociedá asturiana tien sobre les Artes Escéniques, y partiendo de les posibilidades qu’ufierten los procesos de memoria coleutiva de conformar relatos al respeutive, plantéguense equí dos víes d’analís; una, analizar la presencia y repercusión del Teatru o les Artes Escéniques al traviés del rastrexu y analís de llugares de memoria y el patrimoniu escénicu;
la segunda vía desendolcaráse como un percorríu a la inversa, estudiando la presencia que tien Asturies como grupu social, la so cultura, la so hestoria o la so memoria coleutiva, dientro de les construcciones dramátiques.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados