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Resumen de A Theoretical Framework for the Analysis of Messages on Enterprise Social Media: towards the development of an analytical communication framework

Mark Verheyden Peter Jam

  • English

    In this paper, the author adapts Lasswell’s communication model to develop a framework for the analysis of content on Enterprise Social Media (ESM). To this end, the author systematically reviewed a decade (2007-2016) of literature in three scientific databases (Web of Science, Scopus and Business Source Premier) and critically discusses how the new framework complements existing models and frameworks. The newly developed analytical instrument consists of fourteen parameters organized along the different phases in the meta-theoretical communication model of Lasswell (1948). At the theoretical level, this paper fills a gap that exists at the intersection of public relations studies and social media scholarship. Practitioners could use our instrument to determine the extent to which ESM are used for professional communication.

  • English

    En este artículo se adapta el modelo comunicativo de Lasswell en un nuevo marco para el análisis de contenido en los Medios Sociales aplicados al ámbito empresarial (ESM en sus siglas en inglés). Para ello, el autor revisa sistemáticamente una década de literatura (2007-2016) en tres bases de datos científicas (Web of Science, Scopus y Business Source Premier) y examina críticamente cómo el nuevo marco complementa los modelos existentes. El nuevo instrumento consta de catorce parámetros organizados en las distintas fases del modelo de Lasswell (1948). En el ámbito teórico, el artículo llena el vacío existente en el análisis de la intersección entre relaciones públicas y medios sociales. A nivel aplicado, el modelo puede ser de utilidad para evaluar si las ESM sirven a la comunicación profesional.


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