Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Estrategias de enseñanza aprendizaje en una universidad pública del norte de México

    1. [1] Universidad Autónoma de Nuevo León

      Universidad Autónoma de Nuevo León

      México

    2. [2] Escuela de ciencias de la educación
  • Localización: Revista de Tecnología, ISSN 1692-1399, Vol. 12, Nº. 3, 2013 (Ejemplar dedicado a: Educación en ingeniería, Herencia de los instrumentos de ingeniería), págs. 27-35
  • Idioma: español
  • Enlaces
  • Resumen
    • This Study applies the L.A.S.S.I. (Learning and study strategies inventory) in order to understand the areas of limitation and need of guidance to accounting students in a public university in their first college year [10]. Analyzing the areas (attitude, motivation, time administration, anxiety, concentration, process of information, selection of principal ideas, help to study, self-evaluation or control and test strategies) that constitute this inventory, the research team would suggest diverse academic strategies to improve and deal with the areas of conflict and needs in relation to the standard and goals previously established by the authorities of the public university.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno