Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Anàlisi comunicativa de la crisi de les aigües Eden en els principals mitjans de comunicació impresos i digitals

  • Autores: Joan Molist Badiola
  • Localización: Comunicació: revista de recerca i anàlisi, ISSN-e 2014-0444, Vol. 34, núm. 1, 2017, págs. 47-66
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • Els mitjans de comunicació tenen com a funció principal informar de fets que es produeixen de forma que s'adeqüi en el major grau possible als principis de l'ètica periodística. En els casos de crisis sanitàries, com que es posa en risc el bé més preuat del receptor, es genera una necessitat més accentuada de rebre informació respecte als fets que succeeixen. Els mitjans tenen el deure d'emetre aquesta informació de la forma menys alarmista possible i d'acord amb els fets que realment es produeixen. D'acord amb això, aquest article estudia, segons una anàlisi qualitativa de diversos factors, l'ètica periodística i la qualitat dels principals mitjans de comunicació de Catalunya respecte de la crisi alimentària que es va produir l'abril de 2016 pel consum d'aigua embotellada a Barcelona i ciutats pròximes.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno