Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Students as digital leadersin the classroom

Elena Sofía Ojando Pons, Maribel Benito Alcubierre, Miquel Àngel Prats i Fernández

  • català

    En els darrers anys, l’ús intensiu de les tecnologies a l’escola, ha provocat que el professor de vegades es senti desbordat quan ha d’atendre la gestió de l’aula i no tan sols els aspectes d’ensenyament i aprenentatge cu-rriculars sinó també altres, pels que sovint no està preparat, com són els relacionats amb la competència digital i la resolució de les incidències tècniques que es produeixen amb qualsevol dels dispositius de l’aula. És per això, que a l’escola Jesuïtes Bellvitge s’ha decidit separar els aspectes pedagògics i didàctics dels tècnics per tal de con-centrar els esforços en la finalitat última del procés d’ensenyament i aprenentatge. El lideratge pedagògic de la classe el porta el professor però és un grup d’alumnes «ICT experts» el que a cada classe porta el lideratge tecno-lògic i fan de suport al professor de l’aula i als seus companys. En aquest article es pretén descriure i avaluar l’experiència dels ICT experts de l’escola Jesuïtes Bellvitge segons els seus protagonistes arribant a la conclusió que aquesta experiència, ha fet que l’ús de les TIC a l’aula es pugui estendre homogèniament en els diferents cursos amb independència de la competència digital docent del professor.

  • English

    Over the past few years, the growing use of technology in the classroom has left many teachers feeling overwhelmed by the new imperatives of classroom management. Contemporary educators are faced with the need to devote attention not only to teaching and curricular matters, but also to other areas for which they are often not as well trained, including issues of digital competence and the tasks of resolving technical problems that sometimes arise with electronic devices in the classroom. This drove the school Jesuïtes Bellvitge to draw a distinction between pedagogical and educational aspects on the one hand and technical tasks on the other. The aim is to make possible a greater focus of efforts on the ultimate goals of the teaching and learning process. The teacher acts as the classroom leader when it comes to educational matters, but in every class there is a group of students who play the role of “ICT experts”, both taking charge of technical issues in the classroom and offering support to the teacher and their classmates. The objective of this article is to collect data from the participants in this ICT experts programme at Jesuïtes Bellvitge and to describe and assess the experience. The article concludes that this programme has allowed for a broader use of ICT resources in the school, with classes of different grade levels now able to incorporate them regardless of individual teachers’ digital competence.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus