Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Memòria de la xarxa d'innovació docent en literatura catalana contemporània

Maria Àngels Francés Díez, Enric Balaguer Pascual, Dari Escandell Maestre, Joaquim Espinós i Felipe, Mª Jesús Francés Mira, Isabel Marcillas Piquer

  • Aquesta memòria pretén reflectir la metodologia, la planificació i el resultat final de les guies docents dutes a terme en la Xarxa de Literatura Catalana Contemporània II durant el curs 2010-2011, guies que pertanyen a tercer i quart del Grau en Filologia Catalana i que, per tant, començaran a impartir-se en el curs 2012-2013. Tot i que encara falta molt de temps per a la implantació d'aquestes assignatures, considerem fonamental la planificació avançada de les guies docents per a, arribat el moment, fer els canvis oportuns a la vista de l'experiència d'altres assignatures de literatura que es van impartir en primer de grau i que es posaran en marxa el pròxim curs lectiu, 2011-2012. De fet, gràcies a la tasca cooperativa duta a terme en la xarxa (que, a més, ha estat en contacte amb altres xarxes d'elaboració de guies docents, com la de segon curs) hem pogut acordar els continguts globals en literatura catalana contemporània que un futur graduat ha de tenir necessàriament, i els hem dividit segons el grau de dificultat i aprofundiment corresponent a cada curs. Això ens ha permés repensar l'enfocament de l'ensenyament de la literatura des de l'historicisme al disseny que combina l'aspecte temàtic i el cronològic, amb una perspectiva transversal que ens permet connectar diverses àrees de coneixement (història, literatura, art, cultura) i fomentar l'aprenentatge significatiu.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus