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Resumen de Humor as a branding strategy in political discourse. A case study from Romania

Razvan Săftoiu, Carmen Popescu

  • español

    En este ensayo se comenta la construcción y consolidación del brand político ‘El Tribuno-Bufón’ en relación con el uso del humor étnico en forma de chiste en el discurso parlamentario de una figura política rumana controvertida, Corneliu Vadim Tudor. Los datos proceden de transcripciones de las reuniones del Senado de Rumania, en la sección de Internet, llamada ‘Debates Parlamentarios’, y son analizados utilizando conceptos del análisis del discurso, de la pragmática y del análisis de la conversación.

    Bajo el disfraz del humor, el Miembro del Parlamento (MP) se aprovecha de las reglas de discurso parlamentario y se presenta como una figura política populista, se rebela contra el establecimiento y da voz a sus actitudes nacionalistas

  • English

    In this paper we discuss the construction and consolidation of the political brand ‘The Tribune-Jester’ in relation to the use of ethnic humor in the form of joking in Romanian parliamentary discourse by a controversial political figure of Romanian politics, Corneliu Vadim Tudor. The data come from transcripts of the meetings from the internet section ‘Parliamentary Debates’ of the Senate and are analyzed using concepts from discourse analysis, pragmatics and conversation analysis. Under the guise of humor, the Member of Parliament (MP) profits by the rules of parliamentary politics and succeeds in portraying himself as a populist politician, in rebelling against the establishment and in voicing his nationalistic attitudes


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