Aquest estudi exploratori pretén proporcionar una visió general de la comunicació RSC en el context ghanès. L’article examina en particular l’abast i la tipologia de les activitats RSC que les 100 companyies top a Ghana (el Club dels 100) comuniquen a les seves webs. La qüestió és la següent: aquestes companyies porten a la pràctica una comunicació apropiada o bé resten per darrere dels estàndards internacionals? Per avaluar la informació relativa a las webs d’aquestes companyies, s’han fet servir els procediments d’anàlisi de contingut de la metodologia existent. Els resultats conclouen la realitat d’una consciència RSC en la seva comunicació. Però, d’altra banda, l’abast de la comunicació resulta feble perquè la informació a les webs corporatives és més aviat reduïda. A més a més, les activitats de RSC a les webs del GC100 es limiten en gran mesura a la filantropia, un indicador de com les empreses entenen i defineixen la seva RSC. Un cop més, veiem com les companyies líders en el GC100 són deficitàries en qüestions mediambientals i ètiques quant a la seva comunicació RSC en línia. L’article representa la primera investigació exhaustiva de comunicació RSC en el context ghanès, la qual permet establir sòlides bases de recerca en la comunicació RSC a Ghana. En definitiva, en un món cada vegada més interconnectat, la comprensió de la realitat de països concrets resulta molt útil per a professionals, reguladors i estudiosos, com a forma d’obrir debats per desenvolupar una pràctica millor de la Responsabilitat Social de les Empreses.
This exploratory study aims to provide an understanding of the CSR communication landscape in the Ghanaian context. Particularly, the paper examines the extent and type of CSR activities the top 100 companies in Ghana (The Ghana Club 100) communicate on their websites. The central question is, are these companies communicating CSR effectively or falling behind international standards? Design/Methodology/Approach - Content analysis procedures drawn from the extant literature are used to evaluate the CSR-related information on the websites of companies of the GC100. The results show that there is a general awareness of CSR communication in the GC100. However the extent of CSR communication is low since information on corporate websites appeared limited. Furthermore, CSR activities on the websites of the GC100 are largely limited to philanthropy, an indication of how these companies perceiveor define CSR. Again, companies in the GC100 are yet to embrace environmental and ethical issues in their online CSR communication as these two represented the least discussed themes. This research represents the first comprehensive investigation of CSR communication practices in the Ghanaian context. Its significance is to shed some initial insights to provide a strong base for CSR communication research in Ghana. Understanding how specific countries approach CSR communication will have several useful implications for practitioners, regulators and academics by way of opening up discussions for more effective CSR communication practices in an increasingly globalized and interconnected world.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados