Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


La creación romántica del artista: la gestación del mito de Franz Liszt o la manipulación de la realidad

  • Autores: Eulàlia Polls
  • Localización: Ars Brevis: anuario de la Càtedra Ramon Llull Blanquerna, ISSN 1136-3711, Nº. 5, 1999, págs. 149-182
  • Idioma: español
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      En aquest article s'analitza la creació romàntica del mite de l'artista en general, i de Franz Liszt en concret, intèrpret i compositor romàntic per excel·lència. A través de la comparació de quatre biografies de diversos moments cronològics (Chantavoine, 1910; Mauclair, 1945; Gauthier, 1977; Salvat, 1981), assistim a la gestació i construcció del mite, manipulador de les fonts originals -la correspondència que Liszt mantingué amb la princesa Wittgenstein i amb el comte Alexandre- i, fins i tot, contradictori.

    • English

      In this article the author analizes the romantic creation of the artist, both in generic as well as in particular terms, as in the case of Franz Liszt, the most romantic piano composer. By comparing four biographies written in different historical moments (CHANTAVOINE, 1910; MAUCLAIR, 1945; GAUTHIER, 1977; SALVAT, 1981), we can observe the creation of the myth, which is a manipulation of the original information (letters between Liszt and Princess Wittgenstein, and also with Count Alexander) and, moreover, contradictory.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno