Barcelona, España
Els quatre temes que emmarquen els pecats capitals de la Taula atribuïda a Hieronymus Bosch del Museu del Prado responen a una sèrie iconogràfica formalment constituïda a les acaballes de l’Edat mitjana als Països Baixos. Meditar sobre els darrers instants de la vida —la Mort, el Judici Final, l’Infern i la Glòria— es convertí en l’objectiu principal d’un seguit de tractats moralitzants representatius de la Devotio Moderna, alguns dels quals s’arribaren a il·lustrar, primer, amb miniatures, i més tard, amb xilografies. En aquest article s’analitzen les similituds i diferències existents entre els primers testimonis visuals de procedència flamenca dels anomenats novíssims i les estampes d’igual títol que inundaren les arts gràfiques catalanes, en distints formats, tècniques i mides, des del darrer quart del Sis-cents.
The subjects that frame the radial representation of the Seven Deadly Sins in the center of The Table..., attributed to Hieronymus Bosch and located in the Museo del Prado, correspond to an iconographic series, which is formally established in the late Middle Ages in the Low Countries. Meditation on the last moments of life —Death, Last Judgment, Hell and Heaven— became the main objective of a set of moral treatises representative of the Devotio Moderna, some of which were illustrated firstly with miniatures, and later with woodcuts. In this study, the similarities and the differences between the first visual representations of the four last things of Flemish origin and prints with the same title that became popular in Catalonia from the last quarter of the seventeenth century in different formats are analyzed.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados