Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Educación y monstruosidad: propuesta para una pedagogía de la diferencia

  • Autores: Martí Curiel
  • Localización: Temps d’Educació, ISSN 0214-7351, Nº 50, 2016, págs. 257-275
  • Idioma: español
  • Enlaces
  • Resumen
    • Aquest article proposa les línies principals per a una comprensió d’una pedagogia de la diferència fonamentada en la noció d’allò monstruós tal i com queda apuntada en la fenomenologia de M. Merleau-Ponty i J.L. Marion, en diàleg amb la mateixa noció heretada de la tradició post-estructuralista foucaltiana. Abans de la construcció de la monstruositat per mitjà del llenguatge, entès com una tecnologia al servei del poder polític segons el post-estructuralisme, trobem una monstruositat prèvia i original –«fractura» [«effraction»] de la iconicitat del cos– que és el fonament del coneixement, de l’expressió i de l’acceptació de la diversitat. Sense ella la monstruositat i la seva denuncia serien inintel•ligibles.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno