Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Points, badges, and news. A study of the introduction of gamification into journalism practice

  • Autores: Raul Ferrer Conill
  • Localización: Comunicació: revista de recerca i anàlisi, ISSN-e 2014-0444, Vol. 33, Nº. 2, 2016, págs. 45-63
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • English

      Several news media have started to introduce gamification techniques into their digital platforms as a new storytelling format for news consumption. Since habit strength is the most powerful predictor of news consumption, the goal is to not only engage news consumers, but also to provide a personalized news experience and to persuade users to foster the habit of consuming news regularly. However, there is a large research gap in the intersection of journalism and gamification. This article aims to discern how digital news media have introduced game mechanics into their online platforms, and the logic which it serves. This assessment is primarily based on four case studies of gamified news:

      The Guardian, The Times of India, Bleacher Report, and Al Jazeera. The results are ambivalent since the driving forces of the implementation process combine an attempt to engage users and a set of commercial motivations.

    • català

      Diversos mitjans de comunicació han començat a introduir tècniques de ludificació a les seves plataformes digitals com a nou format narratiu per al consum de notícies. Partint que l'hàbit és el predictor més rellevant de consum de notícies, l'objectiu és no només atraure els consumidors de notícies, sinò també proveir una experiència de notícies personalitzades i crear un hàbit de consum regular de notícies. No obstant això, hi ha una gran manca d'investigació sobre la intersecció del periodisme i la ludificació.

      Aquest article té com a objectiu investigar com els mecàniques de joc s'han introduït als mitjans de comunicació i a quina lògica responen. Aquesta avaluació es porta a terme principalment a través de quatre casos de notícies ludificades: The Guardian, The Times of India, Bleacher Report i Al-Jazeera. Els resultats apunten a aplicacions ambivalents, on les forces impulsores del procés d'implementació són una barreja d'un intent d'atraure els usuaris i una motivació comercial.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno