Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


"Ja torna a ser dilluns... sé que tenim educació física...": un relat de ficció creativa sobre la cultura, la ideologia i el pensament dels alumnes en les classes d'educació física

  • Autores: Xavier Tomás Esmel
  • Localización: Actividad física y deporte: ciencia y profesión, ISSN 1578-2484, ISSN-e 2659-8930, Nº. 15, 2011, págs. 23-35
  • Idioma: catalán
  • Títulos paralelos:
    • “It’s Monday again... I know we’ve got Physical Education...”: a narrative about the culture, the ideology and thought of students in the classes of Physical Education
  • Enlaces
  • Resumen
    • English

      Student not only learn explicit aspects of the school curriculum, behind there is an implicit learning of some behaviours, attitudes and social practices that will determine the building of some identities and some thoughts in the students. These aspects are known as the hidden curriculum. This article wants to do explicit some of our students’s thoughts in the classes of Physical Education. Creative fiction narratives are, on the one hand, fiction, but, on the other hand, reality. So we can create a fiction story about some real events or narratives The project is born from the interviews that the Physical Education teacher has done to some students in the centre. From their answers, explanations, statements and appreciations, a fiction narrative has been created, so the aim of this project is to build a fiction narrative based on subjective events, statements and expositions of the students, as they have started them. Moreover, this narrative is created with the aim of being useful to students and teachers as a curricular material that can be used in their classes to hidden curriculum. These aspects remain hidden in the Physical Education lessons and in the other events of school life in the educational centre, and they also refer to our students’ ideologies and, as they are made explicit, it’s when we are working to improve our experience.

    • Deutsch

      Els alumnes no sols aprenen els aspectes explícits del currículum escolar, darrere hi ha un aprenentatge implícit de determinades conductes, actituds i pràctiques socials que determinaran la construcció d’unes identitats i d’uns pensaments en els alumnes. Aquests aspectes són els que es coneixen com el currículum ocult. Aquest article divulgatiu pretén fer explícits alguns d’aquest pensaments dels nostres alumnes en les classes d’educació física.

      Els relats de ficció creativa són en certa part ficció, però també d’altra banda, realitat. Així que, sobre uns fets o narracions reals, podem crear una història fictícia. El treball naix de les entrevistes que el professor d’educació física ha fet a uns alumnes del centre. De les seues respostes, explicacions, exposicions i valoracions, s’ha construït un relat de ficció, de manera que el propòsit d’aquest treball és construir un relat fictici que es basa en fets, manifestacions i exposicions subjectius dels alumnes, doncs ells mateixos les han manifestades. A més, aquest relat es crea amb la finalitat última que servisca als alumnes i professors com un material curricular que poden utilitzar en les seues classes per a reflexionar sobre alguns dels esdeveniments amb els quals ens podem trobar cada dia en les nostres classes i què, en certa manera, ens mostren alguns aspectes de l’esmentat currículum ocult. Aquestos aspectes romanen amagats tant en les sessions d’educació física com en altres esdevenirs de la vida escolar en el centre educatiu, i fan referència també a les ideologies dels nostres alumnes i, en fer-los explícits, és quan estem treballant per millorar la nostra pràctica.

      Paraules clau: relat de ficció, educació física, currículum ocult.

    • català

      Els alumnes no sols aprenen els aspectes explícits del currículum escolar, darrere hi ha un aprenentatge implícit de determinades conductes, actituds i pràctiques socials que determinaran la construcció d'unes identitats i d'uns pensaments en els alumnes. Aquests aspectes són els que es coneixen com el currículum ocult. Aquest article divulgatiu pretén fer explícits alguns d'aquest pensaments dels nostres alumnes en les classes d'educació física.

      Els relats de ficció creativa són en certa part ficció, però també d'altra banda, realitat. Així que, sobre uns fets o narracions reals, podem crear una història fictícia. El treball naix de les entrevistes que el professor d'educació física ha fet a uns alumnes del centre. De les seues respostes, explicacions, exposicions i valoracions, s'ha construït un relat de ficció, de manera que el propòsit d'aquest treball és construir un relat fictici que es basa en fets, manifestacions i exposicions subjectius dels alumnes, doncs ells mateixos les han manifestades. A més, aquest relat es crea amb la finalitat última que servisca als alumnes i professors com un material curricular que poden utilitzar en les seues classes per a reflexionar sobre alguns dels esdeveniments amb els quals ens podem trobar cada dia en les nostres classes i què, en certa manera, ens mostren alguns aspectes de l'esmentat currículum ocult. Aquestos aspectes romanen amagats tant en les sessions d'educació física com en altres esdevenirs de la vida escolar en el centre educatiu, i fan referència també a les ideologies dels nostres alumnes i, en fer-los explícits, és quan estem treballant per millorar la nostra pràctica.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno