La presente investigación aborda el fenómeno de la socialización del negocio turístico a través de la comercialización de estancias turísticas en viviendas, en el caso del municipio de Lloret de Vistalegre (Mallorca). Los resultados obtenidos han permitido cuantificar la oferta de este tipo de alojamiento turístico, conocer su distribución territorial, además de radiografiar las características de las viviendas y el perfil de los propietarios.Palabras clave:turismo p2p, viviendas de uso turístico, plataforma de comercialización, alquiler turístico, Lloret de Vistalegre.
This work analyzes the socio-territorial transformations associated to the boom of housing for tourism use, in the municipality of Lloret de Vistalegre (Mallorca). The results obtained have allowed to quantify the real offer of this type of tourist accommodation, to know its territorial distribution, as well as to radiograph the typology of the houses and the profile of the new tourist entrepreneurs. This research has revealed the existence of an important stock of unregulated tourist rentals, which contribute to increase the number of tourist places on the island. Keywords: p2p tourism,tourist homes, marketing platform, holiday rental, Lloret de Vistalegre.
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