Quan parlem sobre Jules Verne molta gent pensa en novel·les d’aventures dirigides a una audiència jove. Això és cert, però també és cert que darrere de tota l’obra d’aquest autor hi ha alguna cosa més que simples històries d’aventures. Una lectura acurada mostra que hi ha un to general en les obres de Verne: el de la ciència com a mitjà per a dur a terme un projecte ideològic i pedagògic entre els més joves. En aquest article tractarem d’explicar els missatges i els propòsits fonamentals que van fer de l’obra de Verne els llibres més importants a l’hora d’unir la literatura i la ciència durant els segles XIX i XX.
When we talk about Jules Verne most people think about adventure novels aimed at a young audience. That is true, but it is also true that behind the whole work of this author there is something more than simple adventure stories. A thorough reading shows that there is a general tone in Verne’s works: that of science as means to carry out an ideological and pedagogical project among the youngest ones. This article will try to explain the messages and key purposes which made Verne’s work the most important books joining together literature and science during the 19th and 20th centuries.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados