Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Leaning “well beyond the plumb” of His Native Language: Heaney’s Tone and the International Style

Nick Norwood

  • español

    En las últimas décadas de su vida, Seamus Heaney tuvo gran éxito mundial vendiendo más que otros poetas que también escribían en inglés, lo cual demuestra que hay un componente internacional en su poesía. Al examinar en detalle todos sus poemas, los intereses poéticos que él mismo profesaba y los que sus críticos identificaban, se puede encontrar un cambio sutil y paulatino con respecto a que podría llamarse un “estilo internacional”. Este estilo se puede encontrar en las obras de poetas de Europa oriental como Czeslaw Milosz y Zbigniew Herbert, quienes influenciaron la poesía de Heaney. Sin embargo, este artículo argumenta que el cambio estilístico de Heaney fue muy leve para explicar la magnitud de su éxito internacional. Al contrario, este artículo afirma que el gran atractivo de su poesía se debe al tono, a su actitud hacia la poesía, pero especialmente, a que las características de su personalidad ocupan un lugar debajo de la superficie de su poesía y estas características infunden sus obras con elementos que atraen a lectores alrededor del mundo.

  • English

    In the last decades of his life Seamus Heaney enjoyed phenomenal worldwide success, outselling, or so it was widely held, all other poets writing in English combined, a fact attesting to the existence of an international component in his work. A close study of the entire body of his poetry, as well as a study of the concurrent poetic interests he himself professed and which other critics have identified, reveals a subtle and gradual shift toward what may be referred to as the “international style”. The reader encounters such a style, prominently manifest, in the work of some of Heaney’s poetic influences, especially Eastern European poets like Czeslaw Milosz and Zbigniew Herbert. This article argues, however, that Heaney’s stylistic shift was too slight to account for the enormity of his international success and asserts instead that his far-ranging appeal is a matter of tone: Heaney’s attitude toward his material, but more so, deep characteristics of his personality – what Ted Hughes refers to as “the ultimate suffering and decision” in him –occupy space below the surface of his work and imbue it with a quality to which readers around the world are drawn.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus