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Resumen de Aplicación del procedimiento para el diagnóstico de la gestión de los recursos humanos en las hosterías de Pastaza

Nelly Narcisa Manjarrez Fuentes, Alexandra Torres Navarrete, Jhon Alejandro Boza Valle, Ramiro Torres Lema

  • español

    La gestión de los recursos humanos constituye un importante campo para el funcionamiento de cualquier entidad, y se destaca en mayor cuantía los servicios. El sector turístico ecuatoriano –en especial, las hosterías- presentan deficiencias en la forma en que se brinda el servicio, debido a la inadecuada gestiónde los recursos humanos. Estas instituciones son piezas claves en la industria turística ecuatoriana, por lo cual se requiere la mejora en cuanto a dicha gestión desde una perspectiva de responsabilidad social. El objetivo fundamental de este artículo se enfoca en aplicar el procedimiento para diagnóstico de las funciones de la gestión de los RR.HH en siete las hosterías de la provincia de Pastaza, parala identificación de las posibles estrategias, y con ello contribuir a la mejora del nivel de servicio turístico. The human resources management is an important field for the functioning of any organization, and stands a greater amount of services. The Ecuadorian tourism industry-especially the inns- have deficiencies in the way the service is provided, due to inadequate human resources management. These institutions are key pieces in the Ecuadorian tourism industry, so improvement is required interms of this management from the perspective of social responsibility. The main objective of this article focuses on applying the procedure for diagnosing of the human resources functions in seven inns in the Pastaza province, to identify possible strategies and thereby contribute to improving the tourist service level.

  • English

    The human resources management is an important field for the functioning of any organization, and stands a greater amount of services. The Ecuadorian tourism industry-especially the inns- have deficiencies in the way the service is provided, due to inadequate human resources management. These institutions are key pieces in the Ecuadorian tourism industry, so improvement is required in terms of this management from the perspective of social responsibility. The main objective of this article focuses on applying the procedure for diagnosing of the human resources functions in seven inns in the Pastaza province, to identify possible strategies and thereby contribute to improving the tourist service level


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