Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Percepció infantil sobre el rol del professional de la psicologia mitjançant el dibuix

  • Autores: Ariadna Peña, Manel Carrera, Zaida Hinojo
  • Localización: REPTE: Revista de Enseñanza de la Psicología: Teoría y Experiencia, ISSN-e 1699-5546, Nº. 9, 2015, págs. 13-20
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • En el present estudi s’analitza la percepció del rol del professional de la psicologia mitjançant el dibuix com a tècnica projectiva en una mostra d’estudiants de primària de l’escola CEIP Pedralta de Santa Cristina d’Aro (Girona, Espanya). En la mostra de dibuixos (N = 118) s’analitzen, de forma quantitativa i qualitativa, vint-i-una variables referides a aspectes dels personatges representats (sexe-gènere, posició, tipus ’interacció i/o comunicació predominant), a l’anàlisi de l’entorn en el qual s’exerceix l’activitat professional i al motiu de consulta en els casos en què ha estat explícit. Els resultats obtinguts demostren que la majoria dels participants associa la professió del/de la psicòleg/a amb l’atenció directa de persones incloent dos personatges en el seu dibuix; en la representació de l’espai on s’exerceix l’activitat professional els nens i nenes inclouen objectes i símbols com: taula, símbols de coneixement, porta, divan, símbols sanitaris, llum, finestres, quadres, joguines i rellotges; el motiu de consulta està vinculat amb major freqüència amb l’àmbit de la psicologia clínica. Es va trobar associació entre les variables sexe-gènere del/de la dibuixant i sexe-gènere atribuït al/la psicòleg/a i al/la pacient; entre l’edat i els símbols de coneixement; i associació indirecta entre l’edat i els símbols sanitaris


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno