Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Un model formatiu per al pràcticum de grau: algunes idees per a la reflexió

Laura Méndez Zaballos

  • En els nous títols de grau en Psicologia les pràctiques externes (Pràcticum) són especialment rellevants. Prova d'això és que s'ha convertit en la matèria amb més crèdits en el conjunt del títol. Malgrat això, i per les seves característiques especials i la complexitat que comporta la seva gestió, aspectes importants que defineixen el model formatiu d'aquesta matèria han estat relegats.El propòsit d'aquest article és aportar algunes idees que ajudin a perfilar aquest model responent a qüestions com el tipus de competències que esperem que els alumnes adquireixin, els continguts d'aprenentatge que volem que assoleixin, o les característiques que té el procés d'ensenyament -aprenentatge en aquesta matèria. Amb aquesta finalitat organitzem el treballen tres parts. A la primera proposem la competència d'acció professional i els seus quatre components com l'enfocament més idoni per delimitar les competències específiques i pròpies del Pràcticum. A la segona, abordem les característiques del coneixement professional que els estudiants adquireixen durant la seva estada al centre extern i la seva relació amb les pràctiques situades que es desenvolupen en ells. Finalment, en la tercera, exposem diferents models per interpretar el procés d'ensenyament-aprenentatge que té lloc en el Pràcticum, per concloure amb la proposta del model de desenvolupament professional, en considerar-lo el que millor respon als objectius d'un Pràcticum en la formació inicial del psicòleg.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus