Barcelona, España
In May 2006, the current Blanquerna Faculty of Health Sciences, URL, set up a three-directional project: University-SocietyHealth.
Objectives: prevention, promotion and attention to health from the humanistic perspective and with tools particular to the university world: thought, debate and dialogue. Theme: those issues concerning health (in a broad sense), suffering and disease from the observation of reality, considering new challenges, analyzing causes and consequences, in order to offer a significant and operational “word” with a view to promoting well-being.
This is the account of the ten Health Classroom sessions, carried out from the academic year 2005-2006 to 2014-2015. The purpose and development of every session, together with the collaboration of those people who made them possible, shows the following highlights: the theme-motive of every session, as well as public attending and the active reading of session content. In other words, what happens next?
Al maig del 2006, l’actual Facultat de Ciències de la Salut Blanquerna-URL començà un projecte tridireccional: Universitat-SocietatSalut.
El seu objectiu: la prevenció, promoció i atenció a la salut des de la vessant humanística i amb les eines pròpies del món universitari: pensament, debat i diàleg. La seva temàtica: aquelles qüestions que concerneixen la salut (en sentit ampli), el patiment i la malaltia partint de l’observació de la realitat, de la constatació de nous reptes, analitzantne causes i conseqüències, a fi d’oferir-ne una “paraula” significativa i operativa amb vista a la promoció del benestar. Aquesta és la crònica de les onze sessions de l’Aula Salut que es van du a terme al llarg dels cursos acadèmics 2005-2006 al 2014-2015. El propòsit i desenvolupament de cadascuna de les sessions, juntament amb la col·laboració de les persones que les van fer possibles, fa destacar com a principals protagonistes: el tema-motiu de cada sessió, així com el públic assistent i la lectura activa del contingut de les sessions. És a dir, ¿què cal fer a partir d’ara?
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados