Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Becoming visible: Margaret Cavendish’s and Aphra Behn’s new worlds

Deborah Uman

  • español

    El telescopio y el microscopio son dos de los emblemas más reconocibles y duraderos del nuevo métido científico del siglo xvii. Su valor y precisión fueron tema de debate entre los científicos profesionales y amateurs de entonces. Tanto Margaret Cavendish, duquesa de Newcastle, como Aphra Behn fueron reticentes a admitir una ciencia experimental basada en la mera observación. Su oposición puede responder a las propias limitaciones impuestas a la formación de las mujeres. A pesar de lo informal de su trayectoria educativa, ambas contribuyeron al discurso de la filosofìa natural en diversa manera presentando una sátira contra la profesión dominada por hombres, al tiempo que demuestran su deseo de participar plenamente en el proyecto de la filosofía natural.

  • English

    The telescope and microscope are two of the most recognizable and long lasting emblems of the new scientific method that emerged in seventeenth-century Europe. Their value and reliability was a topic of great debate among seventeenth-century professional and amateur scientists. Margaret Cavendish, the Duchess of Newcastle and Aphra Behn both offered critiques of experimental science and its reliance on enhanced observation. Their opposition can be linked to their status as women who were frustrated by the limitations placed on women’s education. Despite their informal educations, Cavendish and Behn contributed to the discourse of natural philosophy in many ways, including the creation of imaginative prose works which satirize the male-dominated profession while simultaneously demonstrating their desire to be full participants in the project of natural philosophy.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus