Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Percepció dels estudiants i del professorat del Grau d’Educació Primària de Blanquerna - Universitat Ramon Llull sobre la incorporació experimental de la flipped classroom

Jordi Simón Llovet, Elena Sofía Ojando Pons, Miquel Àngel Prats i Fernández, Xavier Ávila, Antoni Miralpeix Bosch

  • English

    The Flipped Classroom is a teaching and learning model that has of late been receiving a lot of attention in the field of higher learning. For this reason, this study seeks to identify and analyse student and faculty perceptions on the incorporation of the Flipped Classroom into three classes within the Primary Education program during the 2014-2015 academic year, the study taking as its chief objective the identification of the changes brought about by the Flipped Classroom in general, and more specifically in terms of the four dimensions of the educational model: contents and materials, estratègies teaching and learning strategies, classroom management and assessment. In order to collect the data, a survey was administered to the students, while a focus group was conducted with professors. The results of the study indicate a high degree of satisfaction both on the part of the students and the professors and a perception of positive change in each of the four dimensions studied.

  • català

    La flipped classroom (classe inversa, en català) és un model d’ensenyament i aprenentatge que darrerament està prenent molt protagonisme en l’ensenyament superior. Per això aquest estudi pretén identificar i analitzar la percepció dels estudiants i professors universitaris sobre la incorporació de la flipped classroom en tres assignatures del Grau d’Educació Primària durant el curs 2014-2015 amb l’objectiu principal d’identificar els canvis que provoca la flipped classroom en general i, concretament, en les quatre dimensions del model didàctic:

    continguts i materials, estratègies d’ensenyament i aprenentatge, gestió de l’aula i avaluació. Per obtenir les dades, s’ha administrat un qüestionari als estudiants i s’ha realitzat un focus group amb els professors. Els resultats de l’estudi posen de manifest un alt grau de satisfacció tant per part dels estudiants com dels professors i una percepció de canvi positiu en les quatre dimensions estudiades


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus