Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


La innovació educativa a la Universitat i el nou rol docent

    1. [1] Universitat Ramon Llull

      Universitat Ramon Llull

      Barcelona, España

  • Localización: Aloma: revista de psicologia, ciències de l'educació i de l'esport, ISSN 1138-3194, Vol. 34, Nº 1, 2016, págs. 23-31
  • Idioma: catalán
  • Títulos paralelos:
    • Educational innovation at the university and the new role of professors
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      . Al llarg d’aquest article es revisa el concepte d’innovació vinculat a qualsevol professió, les seves accepcions i implicacions de caràcter deontològic. Aquesta introducció ens permet entrar de ple en la innovació a l’àmbit educatiu i les coordenades de màxima actualització psicopedagògica basades en evidències, en el desplegament de la tasca docent a qualsevol etapa educativa i específicament en el nivell universitari. Així mateix es revisa l’estat de la formació inicial i permanent pel desplegament d’aquesta funció professional. Finalment, es recuperen diversos autors i els estudis més recents al voltant de la prospectiva de l’educació i de la tasca docent a curt, mitjà i llarg termini, fent l’anàlisi derivat d’aquestes previsions, i com tot això impacta de ple en l’exercici professional docent.

    • English

      This article features a new look at the concept of innovation as regards any given profession, in terms of the concept’s meaning and its ethical implications. This introduction will allow us then to delve into innovation in the educational sphere and the locus of the latest evidence-based psychopedagogy, and take a look at the performance of teaching tasks at all educational levels, but specifically at the university level. In addition, the article provides an overview of the current state of initial teacher training and continuing education in the carrying out of this professional function. Finally, there is a review of the work of several authors and of the most recent studies related to the future prospects for education and the work of teachers in the short, medium and long term, with an analysis derived from these predictions and a discussion of their overall impact on practices in the teaching profession.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno