Sara González Gómez, Pere Fullana Puigserver, Francesca Comas Rubí
Existeixen diversitat de publicacions que s�emmarquen dins l�ampli concepte de premsa pedagògica en les quals es fa ús de la fotografia. No obstant això, la finalitat i la utilitat d�aquestes imatges difereix notablement d�unes a d�altres. Revistes, butlletins, diaris i anuaris elaborats per centres escolars trien les imatges que es presenten a través d�aquests suports en funció d�uns criteris concrets, amb una intenció i una motivació determinades que no sempre són les mateixes. Havent constatat aquest fet, el present treball té per objecte realitzar un primer estat de la qüestió pel que fa a la fotografia en la premsa escolar mallorquina editada durant el franquisme. Per això es presenta al lector un inventari de fonts i una sèrie de consideracions inicials amb la fotografia com a element principal d�estudi.
There are several publications within the broad concept of school press in which photography is used. However, the purpose and usefulness of these pictures differ significantly. Magazines, newsletters, newspapers and yearbooks produced by schools feature pictures that are presented through these media according to specific criteria, with certain intentions and motivations which do not always coincide. This paper presents a first overview regarding photography in Majorcan school press published during the Franco regime. An inventory of sources and a number of initials considerations about photography are the main elements of study.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados