Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de La fotografia en els llibres commemoratius dels centres escolars (1939-1975)

Pere Fullana Puigserver, Sara González Gómez, Francesca Comas Rubí

  • català

    La imatge acompanya la gran majoria de relats historiogràfics que els centres escolars històrics publiquen en el marc de les seves commemoracions. La imatge enriqueix i completa el llibre institucional. Generalment es tracta de fotografies seleccionades amb criteri, sovint en diàleg entre l�elaboració de l�historiador i la direcció o la propietat. Aquests, a més, acostumen a vigilar la idea que el centre conserva de si mateix. D�aquest diàleg deriva un discurs destinat a prestigiar i a projectar la identitat del centre en l�àmbit social i en l�espai d�influència en què el centre pretén consolidar-se o projectar-se. Aquesta comunicació es fonamenta en un catàleg de llibres diversos que tenen en comú l�objectiu de ser una història del centre escolar i estan il·lustrats amb fotografies. A partir de l�anàlisi historicoeducativa d�aquestes imatges, elaborarem un discurs que ens permeti aprofundir en metodologies i continguts historicoeducatius.

  • English

    Images accompany the large majority of the historiographical accounts that historical schools publish in the framework of their commemorations. Images enrich and complete the institutional book. Generally they are judiciously chosen photographs that are often in dialogue between the preparation of the historian and the management or owners who, also, tend to watch over the idea the centre retains of itself. From this dialogue a discourse arises aimed at lending prestige to and projecting the identity of the centre in the social sphere and in its area of influence where it aims to establish or project itself. This paper is based on a catalogue of diverse books that have in common the aim of serving as a history of the school and are illustrated with photographs. From the historical-educational analysis of these images we will draw up a discourse that will enable us to address historical-educational methodologies and contents.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus